1. Tűzd ki a célt! Mennyit szeretnél fogyni és mikorra. Csinálj edzésprogramot, akció tervet, hogyan fogod megvalósítani a kitűzött célt. Légy reális, ne vállald túl magad, a túl nagymértékű súlyvesztés nem egészséges. Szépen, apránként haladj, nehogy rögtön az elején megerőltesd magad. Ami az egyik legfontosabb: adj magadnak időt! Ne hidd, hogy rögtön az első edzés után látni fogod a nagy változásokat. – maximum az izomláz jelzi, hogy valami elindult.
  2. Csinálj egy étkezési naplót. Írd fel, hogy mit eszel legalább egy hétig. Minden nap minden étkezést, üdítőt, kávét és folyadékot. Ha ezzel megvagy, értékelj. Nézd meg, hogy mennyi kalóriára van szükséged, majd hogy mennyit fogyasztottál. Ha fogyni szeretnél, deficitet kell termelned, másképp nem fog menni. Óvatosan bánj a kalóriákkal! Lehet, hogy úgy gondolod, hogy még belefér az étkezésbe valami, pedig azt már nem kellene megenned. Ehhez egy kis segítséget nyújt előző írásom, amit ITT olvashattok.
  3. Egyél sok rostot. Zöldség, gyümölcs. Ezek meg fogják pörgetni az anyagcserét. Csak csináld, és hamarosan meglátod az eredményt. (nem utolsó szempont, hogy ezzel salaktalanítod a szervezeted, így minden méreganyag is távozik)
  4. Víz. Víz. Víz. Biztos unalmas, de a megfelelő mennyiségű folyadék bevitel elengedhetetlen, ha fogyni szeretnél. Ezzel meg kell birkózni. Ez persze egyéni, de napi 2,5 liter víznek mindenképpen el kell fogyni. Kis adagokban igyál, de sokszor, így könnyebb. (könnyebbség, ha mindig kéznél van a folyadék)
  5. Egész testet átmozgató, funkcionális edzéseket végezz. Minél több izmot megmozgatsz, minél komplettebb edzésmunkát végzel, annál közelebb kerülsz a célod eléréséhez. (a kellő bemelegítést és levezetést sose felejtsd el)
  6. Fokozd az aktivitásodat. Sajnos nem elég edzeni. Ha gyors eredményt szeretnél, találj ki magadnak plusz feladatokat. Napi fél óra intenzív sétával, egy hét alatt majdnem 2000 kalóriát égethetsz el. Munkád során tars 5-10 perces szüneteket és akkor is végezz gyakorlatokat.
  7. Pihenni is kell. Ha nem alszol eleget, akkor az edzések sem fognak menni. Ráadásul, ha nyűgös vagy, könnyebben nyúlhatsz rossz minőségű táplálékhoz. Legyen nyolc óra alvás a cél.

Természetesen a helyes étkezés és kellő folyadékmennyiség bevitele mellett elengedhetetlen a rendszeres, fitness termi mozgás is. Várlak szeretettel a 13. kerületi B4 Fitness és Wellness teremben!

Ujvári László

személyi edző

www.realactive.hu

20/2048872

b4fintessblog

Logo_footer   
     © 2015 by MediaPlex.hu

" Egy lépéssel mások előtt "

KÖVESS MINKET!