1. Nincs „nasis” fiókod.

Manapság a kísértés ott van minden sarkon. Gyorséttermek, pizza szeletek, sütemények. Mi a megoldás? Készülj és tarts magadnál egészséges opciókat. Legyen nálad pár marék dió, mandula, vagy éppen egy rostokban gazdag egészséges gyümölcs.

  1. Nem iszol eleget.

Egy kutatás szerint az emberek 60% eszik amikor ki van száradva, tehát összekeverjük a szomjúságot az éhséggel. A megfelelő mennyiségű vízfogyasztás elengedhetetlen az ideális testsúly eléréséhez. Akik étkezés előtt megisznak két pohár vizet, átlagosan 90 kalóriával fogyasztanak kevesebbet adagonként.

  1. Kihagysz egy étkezést.

Próbálj rendszeresen étkezni. Az lenne a cél, hogy ne legyél éhes. Találd meg az ideális egyensúlyt. Ha túl sok idő telik el két étkezés között, akkor éhezni fogsz és felfalod az egész hűtőt. Tervezz előre.

  1. Keveset állsz.

Mondhatjuk úgy is, hogy sokat ülsz. Az alacsony hétköznapi aktivitásunk miatt 100 kalóriával kevesebbet égetünk el egy nap mint 20 évvel ezelőtt. Ez + 5 kg évente és a megnövekedett kalória bevitelt még nem is számoltam.

  1. Kerülöd a mérleget.

Ha súlyproblémád van és fogyni szeretnél, érdemes rendszeresen méredzkedni, így tudni fogod mikor kell rátenni még egy lapáttal az edzésre, vagy éppen motivál, hogy elhagyd az esti nassolnivalót.

  1. Sok sajtot használsz.

Egy szelet sajt a reggeli szendvicsben nem tűnhet annyira rossz ötletnek, mégis 120 kalóriával „könnyebbé” teszi az étkezést, ha kimarad. Ha csak naponta egyszer veszel vissza a sajtfogyasztásból az több mint 40.000 kalória mínuszt jelent évente. Gondold át.

  1. Nem eszel elég zöldséget.

Nagyon kevés zöldséget fogyasztunk mostanában, pedig nem csak alacsony kalória tartalma miatt lenne fontos, de rengeteg vitamint, enzimet és rostot tartalmaznak.

  1. Szem előtt tartod a desszertet.

Ha nem akarsz többlet kalóriát fogyasztani sütiből, cukorból akkor lehet, hogy az a legegyszerűbb megoldás, hogy nincs is otthon. Próbálj ki helyettük egészséges nassolnivalókat – mire elrágcsálsz egy répát el is felejted, hogy desszertet akartál enni.

  1. Nem eszel elég rostos ételt.

Sajnos tipikus hiba. Nem elég egy szénhidrátszegény, fehérjében gazdag diéta, ha fogyni szeretnél. Szükséged van rostokra, hogy nem lassuljon le az anyagcseréd, ezért mindenképpen növeld a rostbevitelt.

  1. Nem mozogsz eleget.

Nem utolsó szempont mind az egészséges életforma, mind a túlsúly leadás szempontjából a rendszeres (heti legalább 2x) mozgás. Ezt megteheted konditeremben vagy a friss levegőn, a lényeg, hogy rendszeres testmozgás legyen. Egy reggeli tekerés a munkába már ad egy kezdő löketet a mozgáshoz – arról nem is beszélve, hogy rendszeresség esetén az életed része lesz.

Ha fogyni szeretnél, izmosodni vagy esetleg egészséges életformára vágysz: várlak szeretettel a 13. kerületi konditeremben, a B4 Fitnessben!

 

Ujvári László

személyi edző

www.realactive.hu

20/2048872

b4fintessblog

Logo_footer   
     © 2015 by MediaPlex.hu

" Egy lépéssel mások előtt "

KÖVESS MINKET!