A hasznos tanácsok mellett sok tévhit is kering az interneten azzal kapcsolatban, hogy milyen sorrendben és egymáshoz képest milyen arányban ajánlott kardiovaszkuláris és súlyos gyakorlatokat végezni. Nézzük, mit érdemes tudni erről a témáról!

Mint az edzés során sok minden, ez is nagyban függ az edzés céljától. Sok személyi edző úgy véli, hogy a kardióedzésekkel több zsírt adhatsz le, ha előtte súlyokkal végzett edzéssel kiüríted izmaid glikogénraktárait. Ezt azonban általában nem sikerül elérni, mivel a súlyos edzéseket gyakran félbeszakítják a szériák és különböző gyakorlatok közötti szünetek.

Ha azonban mégis sikerülne elég hosszan és elég intenzíven edzened ahhoz, hogy kiürítsd izmaid glikogénraktárait, egy az edzés szempontjából meglehetősen előnytelen állapotba kerülsz. Az alacsony glikogénszintre válaszul ugyanis a test savas vegyületeket kezd el termelni, leesik a vér inzulinszintje, megemelkedik az ammóniaszint a vérben és az izmokban, fokozódik az aminosav-anyagcsere, stb., melyek mind gyorsabb kimerüléshez vezetnek.

Jelenleg nincsenek olyan kutatások, melyek egyértelműen bizonyítanák, hogy kardióedzések előtt végzett súlyos edzések növelnék a zsírégetés mértékét, vagy fordítva. A jelenlegi legelfogadottabb álláspont szerint nem az edzés módja, sokkal inkább annak intenzitása határozza meg azt, hogy a test mennyi „üzemanyagot” éget el, legyen az zsír, szénhidrát vagy fehérje.

Könnyen előfordulhat azonban, hogy a súlyos edzések okozta kimerülés miatt nem fogod tudni kellő intenzitással elvégezni a kardiovaszkuláris gyakorlatokat, így kevesebb kalóriát égetsz el az edzés teljes időtartama alatt, mintha kardióedzéseket végezték volna előbb.

Foglaljuk össze!

Ha a fő célod az általános állóképességed növelése és a fogyás, akkor érdemes kardiovaszkuláris edzésekkel kezdened. Ha az izomerődet szeretnéd növelni, akkor ajánlott először súlyokkal edzened. Mindig azt az edzéstípust érdemes tehát előrevenni és frissen elvégezni, mely a céljaidnak leginkább megfelelő. Ha egyaránt szeretnél fogyni és erősödni is, akkor azt ajánljuk, hogy variáld a különböző típusú edzésfeladatokat.

Ha szeretnél bővebb tanácsadást és egy személyre szabott edzéstervet kapni, látogass el a XIII. kerületi B4 Fitnessbe. Személyi edzőink szívesen segítenek céljaid elérésben.

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Logo_footer   
     © 2015 by MediaPlex.hu

" Egy lépéssel mások előtt "

KÖVESS MINKET!