Gerinctraining

1918418_424076481135921_6878601530219428640_n

A Gerinctraining mozgásanyagát a gimnasztikából és a gyógytornából veszi. Egyaránt megtalálhatóak benne a dinamikus és statikus erőelemek, és a nyújtó és lazító gyakorlatok, nagy hangsúlyt fektetve a tudatos, pontos és kontrollált kivitelezésre. Ezt segíti elő az órákon használt halkabb, lassabb tempójú zene is.

Az óra célja a gerinc fiziológiás görbületeinek megtartása, a helyes testtartás kialakítása, az idővel kialakuló hát- és derék problémák megelőzése.

Az órán minden izomcsoportot megdolgoztatunk, hiszen a tartásunkban, járásunkban szinte minden izmunk részt vesz. Mégis nagyobb hangsúlyt fektetünk a mindennapok során kevesebbet használt, a gerinc egészségéért felelős felületes és mély hátizmokra, a hasizmokra, a vállöv izmaira és a medencét stabilizáló izmokra. Ezáltal kialakítjuk a helyes testtartást, az egészséges ízületi mozgásterjedelmeket és tudatos testképet. Fejlődik az izmok erő- és állóképessége, az egyensúlyérzék, a hajlékonyság és az izmok és ízületek rugalmassága.

Az óra egészséges embereknek összeállított, közepes intenzitású, preventív edzés.
Bárki részt vehet rajta, kortól és nemtől függetlenül, aki egészségesebb gerincre, szép tartásra, jobb testtudatra vágyik.

Különösen ajánlott azoknak, akiknek a gerince fokozott igénybevételnek van kitéve:
– a hosszabb időn át statikus ülő- vagy álló munkát végzőknek
– kismamáknak – mivel a pici körüli teendők a gerinc körüli izmok fokozott igénybevételével járnak (Várandósan csak az orvosoddal való konzultáció után kezdj el edzeni!)
– a senior korosztály számára – hiszen nekik is fontos a törzs körüli izmok karbantartása és az óra nem tartalmaz ugrálós gyakorlatokat
– ha a rossz tartásból fakadó hát- és derékproblémák már kezdenek jelentkezni, az óra alkalmas ezek megszűntetésére.

Óraadó: Molnár Kinga Terem:  Aerobic

Nézd meg az órarendben!