Rengeteg edzéstípust, edzésmódszert találhat manapság az érdeklődő. Nagy kérdés azonban, hogy melyik felel meg nekünk.

Érdemes kipróbálni többet is?

Én bizony azt mondom, hogy igen. Próbáld ki, hogy milyen hatással van rád, biztosít-e kellő kihívást, hogyan mozgatja meg az izmaidat. A felsoroltak hangsúlyosak ugyan, de a legfontosabb, hogy élvezni tudd. Amikor az meg van, akkor minden jön magától és egyre többet akarsz majd. Új célokat tűzöl ki, kihívást jelentő, érdekes feladatokat, hosszabb edzéseket és a végén az is megtörténhet, amire soha nem gondoltál volna. Hiányozni fog, ha nem jössz, ha ki kell hagynod pár alkalmat. Így lesz életmód, egy januári fogadalomból.

Akkor nézzük a felhozatalt:

Súlyzós edzés
Több jótékony hatása is van, többek között tónusosabb izomzatot eredményez, segít megelőzni a csontritkulás kialakulását, jó hatással
lehet a testtartásra és persze segít a fölös kilók leadásában is. Csak arra figyeljünk, hogy a feladatokat a célkitűzéseinknek megfelelő edzéselvek szerint rakjuk sorba, alakítsuk edzéstervé. A gyakorlatokat nem ad- hoc találták ki, tehát érdemes nekünk is tudatosan használnunk őket. A mozgások sebessége sem mindegy. Sokszor látom, hogy rángatják, dobálják a súlyokat, ami sérülésveszélyes, emellett a feladatok leghasznosabb mozgástartományait hagyjuk kihasználatlanul. Ezt az edzéstípust sok pozitív hatása miatt biztosan javasolnám.

Kardió
Az edzőterem kardió gépparkján az állóképességünket tudjuk fejleszteni, mindemellett nagyon sokan azért használják, hogy csökkentség esetleges súlyfeleslegüket. Az irány jó lehet, mégis érdemes figyelmi arra, hogy melyik gépet használjuk. Kezdőknek háttámlás kerékpárt, futópadot sétával ajánlanék, aztán később jöhet az ellipszis tréner, a taposó vagy éppen az evező pad. Mindegyik rendkívül hasznos lehet, ha jól helyezzük el őket az edzéstervben és persze tudjuk, hogyan kell őket szabályosan használni. Azt se felejtsük el azonban, hogy ha tényleg a súlyfeleslegből szeretnénk faragni, akkor egy jó, minden izmunkat átmozgató köredzésnél kevés jobb megoldást találunk.

Funkcionális tréning
Szerencsére egyre többen próbálják ki ezt az edzésformát is. Nagyszerű, új kihívást adó gyakorlatok, új érdekes eszközök, pörgőse köredzések. Ezzel az edzésformával „több legyet üthetsz egy csapásra”. A gyakorlatok végrehajtása közben nem ülő pozícióban vagyunk, mint mondjuk egy gépben, ennek köszönhetően rögtön aktivizálnunk kell a törzs izmait, ami jó hatással lehet az egész napos ülés után. Az izmokat nem izoláltan, hanem funkcionális láncban használja, ezzel erősítve a természetes mozgásokat, javítva a mozgás minőséget. A funkcionális tréningek csoportjába tartozik például a TRX, Kettlebell és a G-Flex is.

Jelenleg ez a felhozatal fő irányvonala, persze ne feledkezzünk meg a csoportos aerobic órákról, melyek szintén remek opciót jelenthetnek, ha szeretnénk megmozgatni magunkat.
A jógáról vagy különböző stretching csoportos órákról, páran biztos meglepődnének, hogy milyen fárasztó egy ilyen foglalkozás, nem is beszélve a jótékony hatásokról, melyet izomrendszerünkre gyakorol.

A lényeg, hogy elkezdd és találd meg azt a mozgásformát, ami tényleg örömet szerez és hasznosnak is érzed. Az összes mozgásformát megtalálod nálunk, a 13. kerületben, a B4 Fitness-ben – bármelyiket is választod az már egy lépés az egészséges életmód felé.

Ujvári László
személyi edző
www.realactive.hu
20/2048872

Logo_footer   
     © 2015 by MediaPlex.hu

" Egy lépéssel mások előtt "

KÖVESS MINKET!