Hogyan segíthet a víz a fogyókúrában, vagy jelenlegi ideális testsúlyunk megtartásában?

A válasz nagyon egyszerű. A napi elfogyasztott víz mennyisége rendkívül fontos. Ez természetesen mindenkinél más, de kb. 2,5-3,5 liter vizet kellene innunk egy nap folyamán, ez segítene elkerülni az extra kilók felszedését. Ez, hogyan lehetséges?

  1. Sokan a szomjúságot tévesen éhségként érzékelik. Amikor ilyesmit érzünk, próbáljunk inni, ez segít felhígítani a gyomor savtartalmát és a „maró” éhségérzet elmúlik. Amennyiben nem fogyasztunk elég vizet, testünk folyadékszintje alacsony lesz és veséink nem tudják megfelelően ellátni feladatukat. Mivel szerveink egymásért fáradoznak, rögtön segítségre jelentkezik a máj. A máj egyik rendkívül fontos feladata a zsírt energiává alakítani. Mivel a vesék munkáját is végzi, a máj a többletterhelés mellett nem lesz képes elegendő mennyiségű zsírt energiává alakítani. A zsírt ezért raktározni fogja a szervezetünk, ami igen kellemetlen is lehet. Ezt egyszerűen, azzal kerülhetjük el, ha elegendő mennyiségű vizet iszunk, így a májunk segít majd tartani az ideális testsúlyt.
  2. Az egyik legjobb vízhajtó maga a víz. Azt ugye tudjuk, hogy a sónak vízmegtartó képessége van, ezért a túl sok só vizet fog visszatartani a szervezetünkbe. Ettől a só feleslegtől, pedig csak úgy tudunk megszabadulni, ha több vizet iszunk, hogy a vesénk kiválaszthassa. Ahogy csökken a szervezetünk só tartalma, úgy fog csökkeni a súlya is.
  3. Túlsúly esetén, több vízre van szükségünk. 10-12kg- többletenként + 1 pohárral kellene fogyasztani. A fogyással kapcsolatos nehézségek, így könnyen orvosolhatóak.
  4. Étkezések előtt fél órával igyunk meg fél liter vizet ez segíteni fog abban, hogy ne vigyünk be túl sok fölös kalóriát.

 

Ha úgy érzed, hogy ez a mennyiség túl sok neked vízből, csavarj bele citromot és tegyél bele friss citromkarikákat, vagy néhány gyümölcsszemet – így könnyebb lesz a fogyasztása.

 

Ha fogyni szeretnénk pár hasznos új szokás:

  1. Figyeljünk oda a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztására,
  2. Együnk sok rostban gazdag ételt (zöldségek, gyümölcsök),
  3. Csökkentsük a kalória mennyiséget,
  4. Próbáljunk rendszeresen edzeni, a komplett izomrendszerünk megmozgatásával – akár a szabadban, akár konditeremben,
  5. Sétáljunk, növeljük a napi aktivitási szintünket.

+1 ajánlás: Konditeremben, edzés közben ne felejtsünk el kellő folyadékpótlásról gondoskodni. A 13. kerületi B4 Fitness teremben kaphatóak különböző méretű vizek, így mindenki megtalálja az igényeinek megfelelőt.

 

Ujvári László

személyi edző

www.realactive.hu

20/2048872

b4fintessblog

Logo_footer   
     © 2015 by MediaPlex.hu

" Egy lépéssel mások előtt "

KÖVESS MINKET!